Hur göra?

Ja, blev lite inspirerad av Jeppssons inlägg om det här med motion. Hur ska jag göra? Det har väl inte undgått någon, allra minst mig själv, att visaren på vågen visar lite mer än vad den borde. Det är väl ingen fara på taket än, men det kanske är läge att göra något åt det innan det blir värre.

Kosten. Ja, den är något ändrad och så mycket frukt som jag åt förra veckan har jag nog inte ätit totalt i mitt liv tidigare. Jag har ju så förtvivilat svårt för citrusfrukter. Jag känner den där sura, beska smaken bara av att titta på frukten. Jag får dessutom bara tag på apelsiner och clementiner med ca 2 miljoner kärnor i varje.

Nåja, idrott då? Alternativ finns, och ett antal föreningar har visat intresse för mina tjänster. Men är jag så sugen?

Jag tog ett sabbatsår förra säsongen och det var längesen jag var så nöjd med mitt "liv". Kunna göra lite som jag ville. Att kunna åka iväg till någon kompis/släkting en lördag för att grilla utan att behöva komma två timmar efter alla andra bara för att man spelat en match i div. 6. Den känslan går inte att beskriva. Tänk att man kunde följa med grabbarna ut en fredag för "några" öl utan att behöva tänka på att man har match dagen efter. Man har ju ändå, enligt mig ivarjefall, en skyldighet mot övriga i laget att vara fit for fight när det är dags för match.

Samtidigt var det jäkligt tomt många stunder. Man saknar tugget i omklädningsrummet, pikarna och gliringarna, uppstudsiga snorungar som tror att dom är Zlatan bara för att dom ska träna med seniortruppen o.s.v.

Visst, man glömmer snabbt när man är några stycken som tar solstolarna, grillen och ölen med sig för bortamatch i Stidsvig. Sitta och sola vid sidan av planen och äta nygrillad korv är inte det sämsta det.
 
Var ganska flitig ett tag och var ute och sprang två till tre ggr i veckan. Det blev lite sämre nu under vintern för det var med livet som insats. Ingen belysning uppe i skogen och den lokala rallykallen bromsar ju inte i kurvorna direkt. Skall försöka ta tag i det nu igen när det är lite ljusare på kvällarna.

Nästa alternativ är friskis eller träningsakademin. Men va fan, man får ju komplex bara man parkerar bilen. Armarna ser ju ut som sparris för styrketräning har ju aldrig varit något för mig. Finns det något tråkigare? Sen studsar man in där i sina nya shorts och en flashig t-shirt, bara för att konstatera att modet är ett alldeles för stort linne och pösiga byxor det står "better bodies" på. Du måste kunna ta 300 kg i bänkpress annars tittar folk snett på dig. Nä, vi får väl se. Det får väl bli något manligt som spinning eller truppgymnastik istället.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Du får inte vara rädd för gymmet kära kusin. :-) Jag tar inte heller 300 kg i bänkpress, men jag har aldrig sett någon titta snett på mig när jag ligger och svettas på bänken. Ska du gå på gruppgympa rekommenderar jag BodyPump. Det är likt styrketräning med fria vikter men med tempo och kondition.

2009-01-11 @ 17:30:43
Postat av: Andersson

Broder... Gå på gym! Ta med Jeppsson! Stor och grym på ekeby gym!

2009-01-11 @ 21:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0