Årets skämt???

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/os2010/hockey/article6673600.ab





Vad tycker jag då om detta, och varför väljer jag en sådan här rubrik?

Läs artikeln jag länkar till och sätt dig ner och fundera en liten stund. Vem är det som är ute och reser?

Detta är nog det sjukaste jag läst på väldigt länge. Ärligt. Hur f*n kan man vara så jäkla korkad och anmäla någon (i detta fall Wikegård) för något som man säger och dessutom är dagens sanning? Han är ju bara helt komplett och riktigt ärlig. Och har helt rätt!

Att Svenska landslaget i ishockey spelar match om en bronspeng är rena hånet. Alright att tjejerna överlag kanske inte är lika tekniska och spelskickliga blaha blaha. Det är inte det jag stör mig på. Det är ju liksom inget ovanligt. Precis som tjejerna är skickligare än herrar på många andra fronter, MEN du ska inte kunna förlora med 13-1 och 9-1 (eller vad nu matcherna mot USA och Kanada nu slutade. Orkar inte ens bry mig) i ett os-slutspel och ÄNDÅ få spela match om medalj. Det är skrattretande.

Att det sedan är en av MAMMORNA till en av spelarna i damlandslaget som anmäler Wikegård för hans uttalande..ja, jag säger som så här, hade du min kära mamma gjort likadant om någon hade kritiserat mig, ja, då hade jag skämts ögonen ur mig.

Diskriminering av kommentatorer och folk i media? Skitsnack, diskriminering är att tjejerna tvingas spela med galler och inte får tacklas som herrarna. Majoriteten av tjejerna VILL ju faktiskt både tacklas och använda visir. De flesta tjejerna är ju dessutom fostrade i pojk och herrlag och vana vid det, men när dom ska spela med och mot tjejer, DÅ helt plötsligt ska dom "skyddas".

Nej, jag  tror definitivt att damhockeyn kommer att försvinna från os-programmet framöver. Läste precis att de överlever ivarjefall fyra år till, men sen tror jag att det är stopp!

Nåväl, jag hoppas att tjejerna piskar finnarna (finskorna?) ikväll ivarjefall och tar det där bronset. Hur "oförtjänt" det än må vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0