Bigtime failure

Jahaja, så här i nederlagets stund så är jag stark nog att lägga ut resultatet av dagens middag:




DÄR, i diskhon landade det. Och nej, porslinet är inte slut så vi behövde inte äta det därifrån.

Anledningen? Det smakade fan fisk! haha.

Nåja, ni som kanske har följt denna stackars blogg ett tag ser att det kanske påminner om den laxgrytan med ajvar som jag la upp här för ett tag sen? Den som var så förbaskat god? Det är det också. Eller skulle vara. Gjorde en modifierad variant eftersom vi bara hade en bit lax, så jag tog en pangasiusfilé (det är alltså en fisk, http://en.wikipedia.org/wiki/Pangasius ) istället för laxbit nr 2. Och det gick inte så bra.

Pangasiusfilén är en riktigt god fisk om man panerar den och steker den väl. Åt det tidigare i vecken Men till detta? A big NO NO. Ivarjefall för mig som inte gillar den karakteristiska fisksmaken fisk. haha. Och denna grytan smakade bara FISK. Och lite fisk. Trots både ajvar, grädde, paprika, purjo, vitlök, röd chilifrukt, massa kryddor osv så smakade det bara....fisk..

Nåja, man kan inte lyckas alltid, och just i detta nu står Emma och förbereder korv. Nu blir det korv med bröd istället! Fridens!

Ps. Det där konstiga spretiga är från purjon som låg slängd i vasken sedan innan. Men fick använt den fina grytan vi fick av bror i julklapp. Alltid något!=) Ds.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Det där kommer fastna fint i avloppsrören =)

2010-02-04 @ 17:31:35
URL: http://haset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0