Slaget vid Ullared 2010-02-05

(Obs! Inte mitt fel att inlägget ser skevt ut och typ utan radbrytningar. Det är sidans fel, jag har skrivit det LITE mer överskådligt hoppas jag)

Slaget vid Ullared 2010-02-05

Efter en fantastisk "OKQ8 frukost" bestående av baguetter som Josse bjöd på så styrde vi styrkorna med general Johan i spetsen mot Ullared. Förväntningarna var stora och spänningen stor. Hur skulle denna dag arta sig? Skulle man bli totalt överkörda av damer med rullator och ett extrapris på tvättmedel i blick? Eller skulle man bli uttråkad till döds av Ullared-Morgan? Skulle man åka vilse på parkeringen i jakt på en parkeringsplats och dö av hunger? Skulle Boris trilla ner från taket och landa på en? Skulle blondinbögen attackera en och föra en till en förbjuden plats?

I takt med att slagfältet närmade sig så ökade spänningen ännu mer, för att sedan bara bli som bortblåsta när man kommer fram! Vafals? Är det stängt eller? De bilarna som står här står säkert alltid här bara för att det ska verka vara mycket folk när det väl är öppet?? Denna syn mötte oss på parkeringen:



Nåja, fram och rycka en vagn och in. Hur lite folk som helst! GÖTT! Ni som följt bloggen vet ju hur kaotiskt det var sist jag körde dit med Emma. Ja jisses, 35 minuter bara innan man hittade någonstans att parkera.

Nåväl, väl inne så gick det snabbt och smidigt tack vara bristen på folk, eller motståndare som jag gärna kallar dem. Man kan ju gå en riktig match där inne om man har otur och alla fulknep är tillåtna. Jag lovar! Avkörda hälsenor och misshandel måste vara ett dagligt inslag på Ullared.

Hittade inte några direkta kläder där. Som vanligt. Köpte dock 2st kortärmade sommarskjortor. Perfekt såhär i februari månad! Däremot så blev det lite olja, pesto och annat smått och gått till hushållet.
Sen tjatade ju Leo hela tiden om att pappa skulle få köpa lego. En bil man bygger ihop av 125legobitar. Från 8 år och uppåt och det är ju Leo snart ju. Hum hum...nåja, jag har varit sugen på att köpa nåt sånt o ställa på Leos rum länge och nu slår jag slag i saken. Skyller jag på ivarjefall.

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN, det stora för dagen var när vi var färdiga inne på själva Ge-Kås, och gick ut på andra sidan parkeringen. Där har dom ju lite outlet och grejor. Bl.a. så har ju MQ en butik där...

Alright, vi tar det från början. Kommer in i butiken och upptäcker att som vanligt så är det bara barnstorlekar kvar. Dvs S-L. Ända tills jag kommer på att "aha, dom har ju hängt allt i storleksordning, fiffigt!" Och jag råkar då springa på lite skjortor.....till att börja med...När det gäller skjortor så köper jag nästan enbart bläck-skjortor på MQ. Dom brukar kosta mellan 500 och 900 kr. Lite olika. Jag har väl typ 8 sådana nu tror jag. Vet ni vad dom kostade här? 50kr styck! (en kostade visserligen 100 men det kan jag leva med) Trodde att dom drev med mig först och det kändes som ett knytnävsslag i ansiktet när man gått och betalat 700 för en liknande skjorta innan...OCH DET SLUTAR INTE DÄR! Dom har ju kostymbyxor oxå. Kostar ju ca 700kr / par. Har provat dom ett antal ggr utan att köpa dom. Priset???? 50 kr styck! SJUUUUUUUKT. SÅ det slutade med 4 skjortor och 4 par byxor. Fööööör 450kr!!! Helt sanslöst!

Detta är resultatet av MQ-besöket:



Kvittot:



Tror att vi alla är nöjda med dagens shopping. Inte minst jag, som för en totalsumma av 1500kr fick massor av mat och en "garderob" värd över 5000kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0