Tankar om två bilder

Ett litet ryck med att skriva då...trots att jag är lite seg i armarna idag. Ett rejält tag med snöskyffeln igår då garagetaket var tvunget att skottas och stapling av lite drygt 1kbm ved idag. 1 kbm är inte jättemycket men det blir ganska jobbigt att köra en skottkärra i flera dm med snö...nåväl..

Vad ska vi skriva då? Jo, hittade ett par lustigheter här i veckan som jag bara måste kommentera...

Nummer 1:

Lusläser blocket med jämna mellanrum för att hitta någon som mer eller mindre skänker bort sin Orbitrek. Eller crosstrainer som det så fint heter. Niklas på jobbet lyckades ju med konststycket att få en i princip ny till skänks via en blocketannons. (Kan väl tänka mig att lägga upp till en femhundring eller nåt för en maskin i bra skick)

Se denna underbara annons. Bilden/texten talar för sig själv:



Ja, jag säger då det. Jobbig? Vad trodde dom när dom köpte den? Att det skulle räcka med att ställa sig på den så skulle kilona rasa och musklerna ploppa upp på hela kroppen??


Bild/urklipp nummer 2:


Snart är djuren mer välutbildade än vad vi själva är! Jag undrar vilken typ av skola det är som nämns i artikeln?




"Kor instängda under rasat tak. Skola utrym" Och nej, det är inte en lantbruksskola det handlar om....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0