Magisk nostalgitripp

Ja jag säger då det. Jag blir bara mer och mer förundrad över vad min telefon klarar av för varje dag som går! Idag har jag haft en riktig nostalgitripp....


För oss som var med redan på amiga och commodores tid så bör man känna till vad t.ex Sam&Max, Day of the tentacle och Curse of monkey island osv är för något. Visserligen är det PC spel men ändå....Jag har ivarjefall spenderat otaliga timmar framför dessa spel i min "ungdoms glada år". 

För er som INTE vet vad det är för något, så är det i korta drag helt enkelt dataspel som går ut på att man ska lösa massa gåtor osv. Man ska t.ex. hitta en pilbåge som ska kombineras med något annat för att användas på något tredje. Man springer runt i olika miljöer och får tänka till ganska rejält.

Riktigt beroendeframkallande spel. Som nu går att spela på dagens mobiltelefoner. Haha. Helt sjukt... 

Dessa spel är numera inlagda på mobilen:

Sam&Max Hit the road





Day of the tentacle





Monkey Island 1&2





Indiana Jones and the fate of Atlantis





Full Throttle







Helt magiskt! Och det roliga är att man kan spela dom på sin vanliga PC eller Mac fortfarande...sjukt roligt! haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0